Zašto se debljamo?

« grįžti

Čak i brzi tempo života, nedovoljno sna ili kronični stres mogu na vrlo podmukao način uzrokovati prekomjernu težinu i pretilost, a dugoročno i posljedice na zdravlje. U tom slučaju gubitak težine, ali pod nadzorom stručnjaka, vrlo je važan kako bi se kilogrami gubili na zdrav način.

 

Neke od najčešćih pogrešaka:

 

Preskakanje doručka

Doručak je najvažniji obrok - tako da ga nije dobro preskočiti. Potrebno je imati uravnotežen doručak (bjelančevine, ugljikohidrati i masti) kako bismo tijelu pružili odgovarajuću dozu energije i spriječili grickanje tijekom dana. Izostavljanje doručka uzrokuje glad koja dolazi na naplatu u ostatku dana.

 

Nepravilna prehrana

Često mislimo da nemamo vremena pojesti zdrav obrok. Promijenite vaše razmišljanje i sigurno ćete se uspjeti organizirati. Pripremite obroke dan ranije, kupite posude u kojima možete ponijeti ručak ili salatu  sa sobom na posao. Sa sobom ponesite također i 2-3 voćke ili jogurt za kojima možete posegnuti kada osjetite napadaj gladi.

 

Visoko prerađeni proizvodi

Pokušajte napuniti Vaš hladnjak domaćim svježim povrćem, voćem, jajima, nemasnim mesom, ribom i prirodnim jogurtima. Kupujte što manje konzerviranih proizvoda - što je manje hrana prerađena to je bolje za Vaše zdravlje. Ne kupujte slatkiše i zaslađene sokove.

 

Nedostatak tjelesne aktivnosti

Tjelesna aktivnost je vrlo važna, pogotovo kada imate sjedilački tip posla. Da li provedete osam sati na poslu za računalom, a nakon povratka kući sjedite i gledate TV? Pokušajte ne uključiti TV nakon povratka sa posla nego otići u laganu šetnju (ili izaberite tjelesnu aktivnost koja najbolje odgovara Vašim tjelesnim mogućnostima).  Provedite barem 30 minuta dnevno baveći se nekom fizičkom aktivnosti  četiri puta tjedno, a nakon mjesec dana ćete osjetiti razliku i osjećati se bolje. Vježbanjem se povećava koncentracija kisika u krvi i prenose se hranjive tvari po cijelom tijelu - ne zaboravite to!

 

Previsoka očekivanja

Postavite realne ciljeve - ne mijenja se sve odjednom, imajte malo više razumijevanje za sebe. Uvođenje zdravih navika je proces čiji uspjeh ovisi o Vašem zadovoljstvu prilikom uvođenja tih navika. Postupno mijenjajte svoje nezdrave navike i postavljajte si male ciljeve koje ćete moći ostvarivati.

Pomoć nutricionista

Ako do sada niste  imali priliku susresti se sa nutricionistom, a želite pronaći način da se zauvijek riješite prekomjerne tjelesne  težine te se želite naučiti pravilno hraniti, možete doći u Naturhouse centar na besplatno mjerenje kompozicije Vašeg tijela gdje će stručnjaci napraviti sva potrebna mjerenja i predložiti Vam neko od rješenja.